چرا کارت تخفیف چاپ کنیم؟

معرفي پرينترهاي سوزني و كارت

چرا کارت تخفیف چاپ کنیم؟

۵۸ بازديد
چاپ کارت تخفیف یکی از روش هایی است که اخیرا جهت حفظ مشتری و افزایش میزان فروش در اغلب مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع صاحبان کسب و کارها با تهیه کارت تخفیف و اعطای آن به مشتریان خود علاوه بر وفادار سازی مشتریان، میزان فروش خود را نیز افزایش می دهند.

 
کارت تخفیف چیست؟
کارت تخفیف به کارتی می گویند که صاحبان مشاغل در ازای خرید بیشتر آن را به مشتریان ثابت خود اعطا می کنند تا با استفاده از آن از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است بهره مند گردند. کارت های تخفیف در انواع گوناگونی وجود دارند و در موارد مختلفی به مشتریان ارائه می گردد.

 
دلایل استفاده از کارت تخفیف
صاحبان مشاغل می توانند به دلایل گوناگونی از کارتهای تخفیف استفاده کنند. هر یک از آنها متناسب با حجم فروش خود، برای استفاده از این کارت ها دلایل مختلفی دارند. اما به صورت کلی چاپ کارت تخفیف می تواند به منظور افزایش فروش، حفظ مشتریان ثابت و جذب مشتریان بالقوه انجام گیرد. در ادامه هر یک از این دلایل را بصورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.
 
  • افزایش فروش: یکی از مهمترین دلایل چاپ کارت تخفیف، افزایش میزان فروش است. صاحبان مشاغل می توانند به دلایل مختلفی به مشتریان خود کارت های تخفیف را ارائه نمایند تا با استفاده از آن ها از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. لازم به ذکر است استفاده از این کارت ها فقط از فروشگاهی که کارت را ارائه نموده است مجاز می باشد. با این تفاسیر بازگشت مجدد مشتری به مجموعه می تواند میزان فروش را افزایش دهد.
  • حفظ مشتریان فعلی: متخصصان بازاریابی بر این باورند که هزینه ی جذب یک مشتری جدید از حفظ مشتریان فعلی بیشتر است. بنابراین بهتر است از روش هایی استفاده کنیم که مشتریان خود را حفظ کنیم و آنان را به راحتی از دست ندهیم. چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان فعلی نیز هزینه ای کمتر از جذب مشتریان جدید دارد، بنابراین استفاده از آنها برای حفظ مشتریان و جلوگیری از رفتن آنها به سمت رقبا توصیه می شود.
  • جذب مشتریان بالقوه: صاحبان مشاغل می توانند با چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان خود به گونه ای بازاریابی کنند و به جذب مشتریان بالقوه بپردازند. در واقع اگر فردی کالایی که از شما خریداری نموده و کارت تخفیفی که دریافت کرده است به دوستان و آشنایان خود معرفی نماید، به گونه ای برای شما بازاریابی نموده است. اگر این چرخه ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه تعداد مشتریان شما بیشتر می شود می تواند منجر به افزایش فروش شما نیز گردد.


انواع کارت تخفیف
  • کارت تخفیف فروشگاهی: این کارت‌ها به مناسبت‌های مختلف توسط فروشگاه‌ها داده می‌شوند و ممکن است میزان تخفیف آنها برای کالاهای مختلف متفاوت باشد. البته با توجه به اینکه فروشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است، در اینجا ما سه مدل از آنها معرفی می‌کنیم:
  • کارت تخفیف بوتیک: کارت‌های تخفیف بوتیک زنانه و کارتهای تخفیف بوتیک مردانه در این دسته قرار می‌گیرند و مشتریان در ازای ارائه آنها، بابت خرید هر قلم جنس تخفیف می‌گیرند.
  • کارت تخفیف فروشگاه‌های زنجیره‌ای: این گروه از کارت‌های تخفیف محبوبیت بالایی دارند و می‌توان از کارت یک فروشگاه در فروشگاه شهر دیگر استفاده کرد. معمولاً میزان تخفیف این کارت‌ها برای مواد شوینده و مواد بهداشتی بیشتر است.
  • کارت تخفیف خدماتی: این دسته از کارت‌های تخفیف توسط شرکتهای خدماتی داده می‌شوند و گیرنده کارت در ازای دادن آن، بابت انجام هر خدمت، تخفیف مشخصی دریافت می‌کند.
  • کارت تخفیف پزشکی و دندانپزشکی: این کارت‌ها توسط مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی در شروع کار داده می‌شوند تا به کمک آن مشتریان بیشتری جذب کنند. معمولاً خدمات دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی از این مورد بیشتر استفاده می‌کنند، زیرا هم هزینه خدمات آنها بالاتر است و هم شرایط آنها اضطراری نیست. بنابراین مشتری می‌تواند در زمان دلخواه از این کارت تخفیف استفاده کند.
  • کارت تخفیف دانشجویی و دانش آموزی: کارت‌های تخفیف دانشجویی و دانش‌آموزی، یک حربه از طرف فروشندگان و شرکتهای مختلف برای جذب این طیف از افراد جامعه است. مثلاً می‌بینیم که اپراتورهای همراه برای دانشجویان از سیم کارت های رایگان یا با تخفیف استفاده می‌کنند. همین شیوه به کمک کارت‌های تخفیف نیز قابل اجرا است و در ازای خرید نوشت افزار یا لباس، می‌توانند از تخفیف کارت استفاده کنند.
  • کارت تخفیف استخر: این کارت‌ها به مشتریان دائمی استخرها و برای کسانی که برای بلندمدت رزرو کنند داده می‌شود و در ازای آن بخشی از هزینه هر سانس کاهش می‌یابد.
  • کارت تخفیف باشگاه ورزشی: کارت‌های صادر شده توسط باشگاه‌های ورزشی هم مانند کارت استخر است و با توجه به میزان فعالیت ورزشکار به آنها تخفیف داده می‌شود.
  • کارت تخفیف رستوران: این کارت‌های تخفیف با توجه به تعداد غذاهای سفارش داده شده و همچنین وفادار بودن مشتری به آنها داده می‌شود و بخشی از هزینه کلی غذا را کاهش می‌دهد.
  • کارت تخفیف مناسبتی: کارت‌های مناسبتی دسته دیگری از این کارت‌ها هستند که به دلیل یک مناسبت خاص به مشتریان یک کسب و کار داده می‌شود. در حقیقت این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای اهدای کارت تخفیف هستند که در جلب توجه مشتریان و افزایش فروش فروشگاه و شرکت نقش دارند. رایج‌ترین نمونه کارت های تخفیف مناسبتی شامل ۵ مورد زیر می‌شوند:
  1. کارت تخفیف شب یلدا
  2. کارت تخفیف ولنتاین
  3. کارت تخفیف عید نوروز
  4. کارت تخفیف به مناسبت روز مادر
  5. کارت تخفیف روز معلم


روش استفاده از کارت تخفیف
 مبلغ مشخص را تعیین و به مشتریان وفادار خود کارت تخفیف را ارائه دهید.
 کارت تخفیف را می توانید به افراد شناخته شده و مطرح همچون هنرمندان، ورزشکاران ارائه دهید.
 میتوانید کارت تخفیف خود را در اختیار رستوران‌ها، استخر مراکز تجاری قرار دهید و آنها به عنوان هدیه به مشتریان خود دهند و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت شما روانه می‌شود.
کارت تخفیف را می توان با مبالغ گوناگون و در جنس های مختلف چاپ نمود. از آنجایی که این کارت ها در حوزه ها و مکان های متنوعی نظیر فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … مورد استفاد قرار می گیرند.
 


استفاده از کارت PVC جهت چاپ کارت تخفیف
کارت های تخفیف حتما می بایست در استحکام بالایی برخوردار باشند و طرح و رنگ آن ها تحت هیچ شرایطی تغییری نداشته باشد. ممکن است مشتریان کارت را مدتی نزد خود نگهداری نمایند. در نتیجه می بایست طول عمر این کارت ها به نحوی باشد که بعد از مدتی از کیفیت آن ها کاسته نشود. کارت PVC با توجه به جنس خوب و استحکامی که دارد دور ریخته نمی شود. در نتیجه هنگام مشاهده توسط مشتریان به راحتی یادآور کیفیت بالا خواهد شد و برند و محصولات را به یاد می آورند. برای آشنایی بیشتر با این نوع کارت، می‌توانید مقاله مربوط به چاپ کارت PVC را مطالعه نمایید.


 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.